W polskich mediach pojawia się coraz więcej kampanii społecznych nawołujących do noszenia odblasków. Oprócz tego polskie prawo zaostrza się, grożąc pieszym i rowerzystom dużymi karami za brak odblaskowych elementów. Odblaski po prostu stają się konieczne.
Producenci materiałów reklamowych bardzo szybko podchwycili ten trend. Na rynku pojawiają się smycze reklamowe, które doskonale odbijają światło. Odblaskowe smycze reklamowe mają wiele zalet. Nie dość, że reklamują firmę poprzez odpowiednie kolory i umieszczone na nich logo, to jeszcze budują pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa. Właściciel, który rozdaje klientom smycze odblaskowe troszczy się o ich bezpieczeństwo. Podobna praktyka działa lepiej niż niejeden program lojalnościowy, gdyż odwołuje się do podstawowych ludzkich uczuć.
Odblaskowe smycze reklamowe to najnowszy trend pośród gadżetów marketingowych. Oprócz praktycznego wymiaru , chronią one zdrowie i życie ludzi. Ich produkcja jest nieco droższa, ale korzyści jakie za sobą niosą są nieporównywalnie większe niż ma to miejsce w smyczach tradycyjnych.