Obecnie jest wiele gabinetów dentystycznych. Konkurencja na rynku bardzo wzrosła, dlatego też nie liczą się tylko kompetencje i umiejętności lekarzy stomatologów, ale również obsługa gabinetu dentystycznego. Ważne jest, aby osoby pracujące na rejestracji były uprzejme, cierpliwe oraz komunikatywne. Ponadto higienistki i asystentki stomatologiczne oraz technicy radiologii również powinni być mili, uprzejmi oraz cierpliwi. Ponadto jeśli lekarz stomatolog jest opryskliwy i niekomunikatywny, pacjent szybko znajdzie sobie nowego, komunikatywnego i kompetentnego lekarza stomatologa. Praca w gabinecie stomatologicznym nie jest łatwa, ponieważ jest to praca z ludźmi. Każda praca z ludźmi wymaga asertywności, uprzejmości oraz konsekwencji. Jeśli jednak personel gabinetu stomatologicznego nauczy się tych cech to praca może okazać się przyjemna i satysfakcjonująca. Oczywiście zawsze znajdzie się niezadowolony klient, ale wówczas jeśli wiemy, że dobrze zachowaliśmy się wobec klienta, należy odpuścić.