Osoby zainteresowane pozycjonowaniem swojej strony firmowej na pewno po jakimś czasie zaczną działań na szerszą skalę, niż tylko jej optymalizacja i dopasowanie tematycznie treści na witrynę. Kolejnymi działaniami są zazwyczaj preclowanie oraz katalogowanie, przy czym w przypadku stron firmowych, w grę wchodzą zazwyczaj głównie katalogi firm.
Różnią się one od zwykłych katalogów właściwie tylko tym, że można do nich dodawać wyłącznie strony firmowe, nie zaś witryny tematyczne, prywatne fora, blogi czy strony branżowe. Jednym z warunków, które musi spełnić witryna, aby została zaakceptowana przez katalog firm, jest jej wysoka wartość merytoryczna. Dane kontaktowe, opis działalności firmy oraz numery NIP i REGON dostępne na stronie to absolutna podstawa do tego, aby w ogóle była ona rozpatrywana w katalogu przez moderatora. Dodatkowo nierzadko konieczny jest unikalny opis witryny – opisy nieoryginalne, które występują w innych katalogach zazwyczaj od razu eliminują stronę i nie zostaje ona dodana do katalogu.
Wiele osób dodając wpis do katalogu stron firmowych zastanawia się nad tym, czy dobrym posunięciem jest udostępnianie w nim danych swojej działalności. Co prawda każdy szanujący się i porządny katalog firm zazwyczaj ma w swoim regulaminie zapis mówiący o danych osobowych i danych firmowych, jednak w świetle ostatnich zmian prawnych warto wiedzieć, czy udostępnianie informacji o firmie jest odpowiedzialnym działaniem.
Większość katalogów firmowych prócz standardowych pól na opis strony firmowej, dodanie tagów, wybranie kategorii czy podanie adresu e-mail posiada również rubryki do wpisania numeru telefonu, czy adresu firmowego. Zazwyczaj nie są one udostępniane na stronie głównej katalogu i służą jedynie do uwiarygodnienia osoby dokonującej wpisu. Jeśli więc mamy do czynienia z profesjonalnym katalogiem firm, podawanie takich danych nie powinno budzić w nas wątpliwości, szczególnie w przypadku, gdy wiele katalogów odchodzi już od tej reguły i umożliwia dodanie wpisu bez podawania danych. Jeśli jednak prosi nas o nie katalog o niepewnym pochodzeniu (bez informacji, kto go prowadzi czy danych kontaktowych), lepiej unikać wpisywania tam informacji firmowych.